ایران وپاكستان درزمینه های علمی، پژوهشی و صنعتی تفاهمنامه امضا كردند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، این تفاھمنامه را 'احمد اكبری' معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و 'پرویز شوكت' رییس موسسه شورای علمی، تحقیقاتی و صنعتی پاكستان در دفتر مركزی این موسسه در اسلام آباد امضا كردند.

اكبری در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد كه برای شركت در دومین نشست كمیسیون ھای 'كام ست' به اسلام آباد سفر كردہ است.

این نشست با حضور نمایندگانی از 21 كشور عضو، در سطح وزرا و معاون وزیران علوم برگزار شد.

وی افزود: نزدیك به 36 كشور عضو كمیسیون كام ست بودہ و در حال انجام فعالیتھای نزدیك برای افزایش روابط و ھمكاری كشورھای عضو این كمیسیون در زمینه ھای اقتصادی، اجتماعی و فرھنگی هستند.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری كشورمان ادامه داد: این نشست فرصتی برای كشورھای عضو آن به منظور بحث دربارہ مسائل مربوط به منافع متقابل بود.

وی تصریح كرد: ما نیز در این نشست شركت كنندگان را از دستاوردھا و موفقیتھای كشورمان در عرصه علم و فناوری مطلع كردیم.

'شوكت پرویز' رییس موسسه شورای علمی، تحقیقاتی و صنعتی پاكستان نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: امضای تفاھمنامه ھمكاری با مسوولان ایران با ھدف ارتقای سطح ھمكاریھای دوجانبه در بخشھای علوم و فناوری برای پاكستان بسیار حائز اھمیت است.

وی از علاقه كشورش به منظور گسترش ھمكاریھا و تبادل فناوری و تجارب علمی با جمھوری اسلامی ایران سخن گفت.

شوكت پرویز تاكید كرد: نھادھای ایرانی نیز در اقدام متقابل تلاشھای ارزندہ ای برای ھمكاری با موسسه علمی، تحقیقاتی و صنعتی پاكستان داشته اند كه در آینده با گفت وگو ها و دیدارها ی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: جمھوری اسلامی ایران و پاكستان باید از تجربه ھای یكدیگر در زمینه ھای علوم و فناوریهای جدید بھرہ مند شوند.

رییس موسسه شورای علمی، تحقیقاتی و صنعتی پاكستان با اشارہ به اینكه پاكستان خواستار پشتیبانی ایران در توسعه فعالیتھای فناوری و علوم است، تاكید كرد: پاكستان برای رد و بدل كردن اطلاعات در حوزہ ھای علمی، صنعتی و فناوری با جمھوری اسلامی ایران آمادگی لازم را دارد.

وی گفت: ما بسیار خوشحال ھستیم كه معاون وزیر علوم و فناوری ایران برای امضای تفاھمنامه ھمكاری در موسسه علمی، تحقیقاتی و صنعتی پاكستان حضور یافته است.

اكبری و ھیات ھمراہ از بخشھای مختلف موسسه علمی پژوهشی پاكستان ازجمله نمایشگاه دستاوردهای علمی صنعتی دانش پژوهان پاكستانی بازدید كرد.

آساق ** 1095**1577





:: برچسب‌ها: زنده , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: